Ruim een jaar geleden ben ik in zee gegaan met MKB Clickservice. Een kennis van mij maakte de (terechte) opmerking dat ik alles zelf en in eigen beheer wou doen.
Nog geen week na deze opmerking werd ik gebeld door iemand van MKB Clickservice dat ze speciaal voor mij, als startend ondernemer, een mooi aanbod had om mijn vindbaarheid te verbeteren op het internet. Contract getekend, landingspagina werd gemaakt... en toen was de koek op. Radiostilte...
Na 3 maand werd ik weer gebeld door MKB Clickservice. Of ik tevreden was over de samenwerking. Mijn antwoord was dat dat niet het geval was. Mijn website was nog niet klaar. Teksten en foto's waren nog niet geplaatst. Aan de vindbaarheid was door hen niks aan gedaan. Door de verkoper werd mij verteld dat dit de komende periode verbeterd zou worden. Tevens werd aangeraden om een extra Google account te starten. Hiervoor zou het contract weer aangepast worden.
Voor ingang van dit account zou ik gebeld worden door mijn contactpersoon bij MKB. Ook van dit alles is niks terecht gekomen. Heb zelf contact gezocht met MKB. Degene die hierover ging was op vakantie. Een andere werknemer heeft vlak voor kerst een advertentie geplaatst op Google. Over de opzet zou ik bericht krijgen. Wederom niks ontvangen. Januari heb ik wederom contact opgenomen met MKB Clickservice. Mijn nieuwe contactpersoon was nog niet bekend. Dit zouden ze voor mij oppakken en gelijk de gegevens van mijn Google advertenties en zoekwoorden bespreken. Wederom was er radiostilte.
Februari wederom een telefoontje van iemand van MKB. Vervolgens weer iemand van MKB over de vloer gehad. Deze kon mij vertellen dat
1. mijn vorige contactpersoon er een potje van heeft gemaakt, en
2. dat mijn geen Google account aangeboden had moeten worden, omdat dat soort advertisement niet geschikt zou zijn voor mijn kunst
Heb hem voor de schenen gegooid dat ik wel blij was dat ik voor beide problemen wel de volle mep mocht betalen.
Zijn advies was Facebook en meta. Mijn Google account werd 1 op 1 overgezet. Contract getekend... en wat denkt u?
.... Radiostilte....
Na 5 weken heb ik een aangetekende in gebreke stelling gestuurd. Dat was in maart. We zijn nu bijna 5 maanden verder en intussen is er nog niks voor mij geregeld. Via automatische incasso mag ik elke maand netjes betalen.
Zij verkopen zichzelf als professionals. Ik heb tot nu toe 3 keer een advertentie voorstel afgewezen. De advertenties die 'de professionals' voor mij hebben opgesteld waren voorzien van foto's van 10 jaar geleden. Tekstueel leek het ook nergens op. Bij het lezen van wat zij geschreven hebben over mij kreeg ik zelf de indruk dat het zou gaan om knutselige werkjes die ik maak.
Kortom: ik voel me diep beledigd door MKB Clickservice.
Vanuit m'n contract zit ik hier nog 1,5 jaar aan vast. Met een maandbedrag van bijna €300,- per maand.
Wees gewaarschuwd; ga niet met MKB Clickservice in zee. Ze beloven gouden bergen, maar na het tekenen van het contract is maar 1 ding zeker:
• U gooit uw geld weg!
Wees gewaarschuwd.
Tuulk,
Tom
Reactie plaatsen
Reacties